Mit tegyünk, ha letörlik a Facebook oldalunkat?

Mit tegyünk, ha letörlik a Facebook oldalunkat?

Tibi atya Facebook oldalát a jelek szerint törölték, legalábbis így hitték a követői, de aztán kiderült, hogy csak egy mediahack volt. Az oldalt nem törölték, csak szüneteltették egy időre, hogy kiderüljön, hogy reagál a sajtó. De lehetett volna igaz is: így járt a közelmúltban a KDNP, korábban a Csonticar, Appleblog, és még sorolhatnánk a kisebb-nagyobb oldalakat.

A lényeg persze nem Tibi atya vagy a KDNP, hanem az, hogy tulajdonképpen bárki oldalát törölhetik. Gyakran szó nélkül. Ha pedig törölték, vagy akár csak ideiglenesen letiltották az oldalunkat (vagy akár a hirdetéseket, hirdetési fiókot, profilt, stb.), akkor futhatunk megoldást keresni.

Persze sok esetben komoly ok van a tiltások és törlések mögött. Gyakran előfordul, hogy valaki súlyosan megsérti a Facebook valamelyik szabályát. A gond nem ez. A gond az, hogy a Facebook elérhetetlen. Nincs valódi ügyfélszolgálat, és nagyon kevesen kapnak normális segítséget. Egy olyan cégtől, amelyik a magyar piacról a becslések szerint 10 milliárdnál több forintnyi reklámbevételt visz ki.

De van egy még nagyobb gond: szinte semmit nem tehetünk. Mondhatjuk, hogy jó, akkor többet erre a platformra nem jövünk vissza, de hova mehetünk? Hol tudunk ilyen sok embert elérni, aktivizálni reálisan? Sehol. Igazából sehol sem lehet pótolni az itt elérhető embereket. De valamit még is tenni kell. Mindenképpen fontos csökkenteni a Facebook kitettséget. Íme pár lehetőség:

  • Legyen weboldalunk, legyen blogunk, legyen benne remarketing kód. Facebook és AdWords remarketing kód is!
  • Építsünk hírlevél listát, akár Lead hirdetésekkel.
  • Legyenek Vászon hirdetéseink, videóink, Lead hirdetés űrlapjaink – ezek is mind remarketing listával.
  • A rajongóinknál érjük el, hogy kövessenek más felületeken is! Szóba jöhet a YouTube az Instagram, a Messenger, és akár a Pinterest is.
  • Legyen több oldalunk a Facebookon.
Illusztráció: PP/FényesGábor

Így ha törlik a Facebook oldalunkat, vagy más technikai probléma merül fel, nem kerülünk teljesen a padlóra. Persze nagy valószínűséggel nem fogunk tudni a Facebook nélkül ugyanolyan forgalmat elérni, de ha több csatornán van kapcsolatunk a célcsoportunkhoz (e-mail címek, adatok, remarketing listák, stb.), akkor több lehetőségünk van újra elérni a célcsoportot, és ha kell át tudjuk irányítani őket más felületekre. Akár a Facebookon belül.

Forrás: piacesprofit.hu, kozossegikalandozasok.hu